۴۲۰ زندانی در حوزه سیستان از ارفاقات قانونی بهرهمند شدند
در راستای اجرای سیاستهای تحولی قوه قضائیه و همزمان با هفته قوه قضاییه، جمعی از رؤسای دادگستری و دادستانهای حوزه سیستان با حضور در زندان زابل، ضمن دیدار مستقیم با زندانیان و بررسی درخواستهای آنان، در جلسه شورای طبقهبندی زندانیان شرکت کردند.
مسئولان قضایی حاضر در این بازدید با حضور در بندهای مختلف زندان، به صورت چهرهبهچهره با مددجویان گفتوگو کرده و مسائل و مشکلات قضایی آنان را مورد بررسی قرار دادند.
در ادامه و پس از بررسی پروندههای زندانیان در جلسه شورای طبقهبندی، با بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی و در چارچوب سیاستهای اصلاحی و تربیتی قوه قضائیه، با اعطای مرخصی به ۴۰۱ نفر از محکومان واجد شرایط موافقت شد.
همچنین ۱۹ نفر از زندانیان واجد شرایط از مرخصی پایان حبس بهرهمند شدند تا فرآیند بازگشت آنان به کانون خانواده و جامعه تسهیل شود.
مقامات قضایی حوزه سیستان در این بازدید بر تداوم حضور میدانی در زندانها، رسیدگی مستقیم به درخواستهای زندانیان و استفاده هدفمند از نهادهای ارفاقی قانونی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و تحقق اهداف اصلاحی و بازپرورانه نظام زندانبانی تأکید کردند.
انتهای پیام/