کریستال داینامیکس چند ماه سختی را پشت سر گذاشته است. پس از لغو بازی Perfect Dark، که کریستال داینامیکس توسعه دهنده اصلی آن بود، استودیو مجبور شد تعداد قابل توجهی از توسعه دهندگان را از تیم حذف کند. اکنون فقط مدت کوتاهی بعد، شرکت مجبور شده است کارمندان بیشتری را رها کند.

کریستال داینامیکس در حال گذراندن چهارمین دور اخراج خود در تنها دو سال گذشته است. این بار، این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد ۳۰ کارمند خود را به عنوان بخشی از یک تلاش “تجدید ساختار” رها کند.

این شرکت ادعا می‌کند که این کاهش‌ها برای «بهینه‌سازی توسعه مستمر» Tomb Raider، فرنچایز شاخص استودیو انجام شده است. اگر چرخش بازاریابی را حذف کنیم، می‌توانیم دریافتیم که بازی بعدی Tomb Raider نزدیک به انتشار نیست، و Crystal Dynamics به سادگی بیش از آنچه در این مرحله از طول عمر پروژه نیاز داشت، کارمندان بیشتری داشت.

بازی بعدی Tomb Raider چند سال پیش، مدت کوتاهی پس از اینکه گروه Embracer Crystal Dynamics و Tomb Raider IP را از Square Enix خریداری کرد، چراغ سبز شد. در حالی که Embracer همچنان به مالکیت کریستال داینامیکس و به‌طور بسط، Tomb Raider ادامه می‌دهد، در واقع این آمازون گیمز است که بازی بعدی این سری را منتشر خواهد کرد. این نکته قابل توجه است، زیرا آمازون گیمز نیز در ماه گذشته تحت دور گسترده ای از تعلیق قرار گرفت که منجر به لغو چندین پروژه و کنار گذاشته شدن New World، تنها بازی این شرکت که با موفقیت منتشر شد، شد.

کیت گورو می گوید: اگر منتظر بازگشت Tomb Raider بوده اید، به نظر می رسد حداقل چند سال دیگر منتظر باشید.

پست Crystal Dynamics تحت تعدیل‌های بیشتری قرار می‌گیرد، اما توسعه Tomb Raider ادامه دارد اولین بار در KitGuru ظاهر شد. (برچسب‌ها برای ترجمه) بازی‌های آمازون

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :