قبل از Grand Theft Auto V، Rockstar پیشرفت خوبی داشت و هر دو سال یک بار یک بازی جدید منتشر می کرد. همانطور که به نظر می رسد، در این مدت، راک استار ایده آوردن استودیوهای شخص ثالث را برای ساخت بازی های Grand Theft Auto در شهرهای دیگر سراسر جهان مطرح کرده بود که بزرگترین ایده آن Grand Theft Auto: Tokyo بود.

در اخیر مصاحبه با GamesHubمدیر فنی سابق Rockstar، Obbe Vermeij، در مورد برنامه هایی برای ارائه کد از GTA به یک استودیوی ژاپنی به منظور ایجاد GTA: Tokyo صحبت کرد، در حالی که Rockstar مشغول کار بر روی بازی اصلی بعدی این سری بود. این طرح پس از آن صورت گرفت که رهبران Rockstar می خواستند بازی های جدید GTA را در خارج از ایالات متحده تولید کنند.

او گفت: “ما ایده هایی درباره بازی های GTA در ریودوژانیرو، مسکو و استانبول داشتیم. توکیو تقریباً اتفاق افتاد. استودیو دیگری در ژاپن قرار بود این کار را انجام دهد، کد ما را بگیرد و GTA: Tokyo را انجام دهد. اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.”

متأسفانه برای طرفداران، Vermeij همچنین فکر می کند که کشتی با پتانسیل تولید بازی های جدید GTA خارج از ایالات متحده حرکت کرده است. این تا حد زیادی به دلیل زمان توسعه متورم است که در حال حاضر برای عرضه یک بازی AAA مناسب لازم است، همراه با این واقعیت که GTA در حال حاضر عمدتاً به خاطر تعداد انگشت شماری از شهرهای خیالی مستقر در ایالات متحده شناخته شده است.

“این فقط واقع گرایانه نیست. من آن را دوست دارم، و اگر ساخت بازی ها هنوز یک سال طول بکشد، بله مطمئناً، می توانید کمی سرگرم شوید، اما وقتی یک GTA هر ۱۲ سال یک بار وجود داشته باشد، چنین چیزی را نخواهید داشت. قرار نیست آن را در مکان جدیدی تنظیم کنید. واقعاً نیازی به این کار ندارید زیرا فناوری بسیار تغییر کرده است. هیچ کس نمی خواهد بگوید که شهر VITA بازی کرده است.”

او در مورد زمان‌های توسعه طولانی اشتباه نمی‌کند – GTA V برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و بازی بعدی، GTA 6، سرانجام در نوامبر سال آینده منتشر می‌شود. با این حال، در این مرحله، GTA آنقدر موفقیت جهانی دارد که بعید است که Rockstar هرگز اجازه دهد یک استودیوی شخص ثالث به کد منبع آن نزدیک شود.

KitGuru می‌گوید: خیلی جالب بود که شاهد مجوز GTA باشیم تا بتوانیم موجی از اسپین‌آف‌ها مانند GTA: Tokyo را دریافت کنیم. هیچ راهی وجود ندارد که اکنون اتفاق بیفتد، زیرا GTA به یک ستون اصلی در بازی تبدیل شده است.

پست Rockstar ظاهراً قصد داشت به یک استودیوی ژاپنی اجازه دهد GTA: Tokyo را قبل از GTA V برای اولین بار در KitGuru بسازد. (برچسب‌ها به ترجمه) سرقت بزرگ خودکار

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :