طبق گزارشها، مایکروسافت از Perfect Dark قبل از لغو آن واقعاً خوشحال بود – KitGuru
یکی از بزرگترین پروژه های بازی ویدیویی که در سال ۲۰۲۵ لغو شد، Perfect Dark بود. تمام راه در سال ۲۰۲۰ اعلام شد به عنوان راهاندازی مجدد سری کلاسیک، این عنوان با مشکلات توسعه، اخراج، گردش مالی و موارد دیگر دست و پنجه نرم کرد. این گفته، تا زمان بازی لغو غافلگیرانه در اوایل سال جاری به نظر میرسید که Perfect Dark در وضعیت بسیار با ثباتتری قرار داشته باشد، و بازیگر اصلی بازی اکنون در حال بررسی این موضوع است.
در یک مصاحبه توسط انتشارات TheGamer انجام شده است، آلیکس ویلتون ریگان (VA برای جوآنا دارک) در مورد ریبوت بدبخت Perfect Dark و واکنش آنها به این خبر صحبت کرد. بیان می کند:
زمانی که بودجه قطع شد و استودیو بسته شد، من هم مثل بقیه شوکه، متعجب و ویران شده بودم. من آن را ندیدم. وقتی پروژه از بین رفت، کاملاً کور شدم.

همانطور که گفته شد، Perfect Dark از زمان معرفی خود در سال ۲۰۲۰ و در حالات مختلف توسعه بوده است لغو در سال ۲۰۲۵. به گفته ویلتون ریگان با این حال به نظر می رسید که این پروژه سرانجام در حال جمع شدن است و فاش می کند:
“ما اساساً در طول سال ۲۳ مشغول ضبط بیتها و بابها بودیم. همچنین در سال ۲۴ تعداد زیادی پرفورمنس را برای آن ضبط میکردیم، و حتی چیزهای بیشتری را برای آن در سال ۲۵ ضبط میکردیم. طبق اطلاعات من، ما خیلی دور بودیم. من کل فصلهای این جهان را انجام داده بودم.” افزود که این پروژه داشته است چندین نقطه عطف ارائه کرد که مشتری واقعاً از آن راضی بود.
بر این اساس کاملاً مشخص است که مایکروسافت تصمیم برای لغو Perfect Dark (در کنار سایر پروژه های در حال توسعه) یک پروژه نسبتاً تکانشی بود که ظاهراً همه را غافلگیر کرد. مایه شرمساری است که هرگز نخواهیم دید ثمرات نیم دهه تلاش The Initiative.
کیت گورو می گوید: نظر شما در مورد کل وضعیت تاریک کامل چیست؟ چرا مایکروسافت بازی را کنسل کرد؟ آیا آنها باید به توسعه دهندگان هشدار می دادند؟ در زیر به ما اطلاع دهید
پستی که ظاهراً مایکروسافت قبل از لغو بازی «واقعاً از Dark خشنود» بود، اولین بار در KitGuru ظاهر شد. (برچسبها برای ترجمه