بازی Theorycraft بازی Supervive را تنها پنج ماه پس از عرضه ۱.۰ تعطیل میکند – KitGuru
واقعیت وحشیانه بازار خدمات زنده قربانی دیگری گرفته است. استودیوی Theorycraft Games که توسط توسعه دهندگان سابق Riot Games تأسیس شده بود، اعلام کرده است که سرورهای عنوان اولین خود، Supervive را در ۲۵ فوریه ۲۰۲۶ برای همیشه می بندد. این تصمیم کمتر از نیم سال پس از خروج رسمی بازی از نسخه بتا گرفته می شود.
هنگامی که Supervive برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ رونمایی شد، انتظارات قابل توجهی داشت. این پروژه توسط پیشکسوتان صنعت مانند جو تونگ، معاون سابق اجرایی Riot Games کارگردانی شد و قول داده بود که عمق استراتژیک یک MOBA را با تنش یک بازی سلطنتی نبرد ترکیب کند. با این حال، علیرغم فاز امیدوارکننده «نمونهسازی اولیه» و عرضه ۱.۰ در جولای ۲۰۲۵، بازی نتوانست مخاطبان خود را حفظ کند.
در یک سوالات متداول در کنار اعلامیه، تیم توسعه توضیح داد که در حالی که آنها به سیستم های مکانیکی که ساخته بودند افتخار می کردند، این عنوان نتوانست توجه بازیکنان را به خود جلب کند. جن نام، تهیه کننده اجرایی، این موضوع را گسترش داد و اشاره کرد که در حالی که «تعداد زیادی» از کاربران Supervive را دانلود و امتحان کرده بودند، اکثریت بازی را تنها پس از مدت کوتاهی رها کردند. این امر باعث شد استودیو با پایگاه کاربر فعال کم مواجه شود. همانطور که در دیده می شود SteamDB، تعداد بازیکنان همزمان به اوج خود در ۴۰۰ رسیده است، رقمی که باعث می شود هزینه های نگهداری مداوم و سرور از نظر مالی غیرقابل تحمل باشد.
نام اشاره کرد که استودیو از این تجربه برای تغییر استراتژی توسعه خود در حرکت رو به جلو استفاده خواهد کرد. انتظار میرود پروژههای آینده دامنهای را هدف قرار دهند که «بین مستقل و AAA» قرار میگیرد که نشاندهنده دور شدن از مدل خدمات زنده است. این استودیو هشدار داد که انتظار دارد برای مدت طولانی در حین ساخت نمونه اولیه این مفاهیم جدید «تاریک شود».
برای جامعه باقی مانده، پایان در حال حاضر در چشم است. تا زمانی که سرورها در ۲۵ فوریه ۲۰۲۶ آفلاین نشوند، Supervive قابل پخش خواهد بود. تئوری کرافت تمام تراکنشهای پول واقعی را غیرفعال کرده است و بلافاصله برای خریدهایی که از ۱۶ سپتامبر انجام شده است، بازپرداخت کامل ارائه میکند. اگرچه توسعه متوقف شده است، دیروز یک پچ نهایی با معرفی یک حالت بازی جدید، رفع اشکالات مختلف و یک بسته لوازم آرایشی نهایی که به صورت رایگان به عنوان هدیه جدایی در بین همه بازیکنان توزیع می شود، منتشر شد.
KitGuru میگوید: بازارهای MOBA و Battle Royale سخت هستند و حفظ یک بازی زنده با چند صد بازیکن به سادگی غیرممکن است. امیدواریم که تیم بتواند از این تجربه درس گرفته و پروژه پایدارتری در آینده ایجاد کند.
پست Theorycraft Games که بازی Supervive را تنها پنج ماه پس از عرضه ۱.۰ تعطیل میکند، اولین بار در KitGuru ظاهر شد. (برچسبها ترجمه