استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، با تیتر شدن خبرها غریبه نیست. در حالی که بزرگترین استودیوی این شرکت، Rockstar Games معمولاً بر روی توسعه بازی‌های کنسول تمرکز می‌کند، قبل از اینکه بازی‌های خود را بعداً برای رایانه شخصی بیاورد، Zelnick معتقد است که روزهای ساخت این کنسول به شماره افتاده است، زیرا صنعت بیش از پیش به سمت رایانه شخصی به عنوان پلتفرم پیشرو تغییر می‌کند.

در یک مصاحبه با CNBC این هفته، Zelnick نظرات خود را در مورد آینده صنعت بازی های ویدئویی مورد بحث قرار داد. در طول این مصاحبه، او گفت: “من فکر می کنم که به سمت رایانه شخصی حرکت می کند و تجارت به جای بسته شدن به سمت باز حرکت می کند.”

این نظرات تنها چند روز پس از آن منتشر شد که Valve اعلامیه سخت افزاری بزرگی را ارائه کرد و Steam Machine را به عنوان یک رایانه شخصی کوچک و کنسولی با قابلیت های کامل یک رایانه شخصی و یک کنسول ترکیب شده در یک بسته بازگرداند.

البته، Zelnick فکر نمی کند که ایده نشستن در اتاق نشیمن و انجام یک بازی در یک تلویزیون بزرگ از بین برود. به طور معمول، این تجربه ای است که کنسول ها برای آن ایجاد شده اند. با این حال، سیستم‌ها و پلتفرم‌های کاملاً قفل‌شده ممکن است در نهایت با سیستم‌های کنسول بازتری مانند Steam Machine جایگزین شوند.

همچنین شایعه شده است که مایکروسافت در حال ایجاد تغییرات گسترده در کنسول های ایکس باکس برای سیستم های نسل بعدی خود است. اعتقاد بر این است که نسل بعدی Xbox در واقع یک رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز خواهد بود، با دسترسی به خدمات فراتر از فروشگاه Xbox و همچنین دسترسی بالقوه به دسکتاپ کامل ویندوز، اما با گزینه پیش‌فرض یک رابط کاربری «بازی» با صفحه بزرگ، همانطور که در دستگاه‌های اخیر مانند ROG Xbox Ally دیده می‌شود.

کیت گورو می گوید: سال گذشته مقاله بزرگی درباره پایان جنگ کنسول ها نوشتم. در آن، من به همان نتیجه رسیدم – رایانه شخصی پلتفرم نهایی است و صنعت در کل بالاخره شروع به درک آن کرده است.

پستی که مدیرعامل Take-Two می گوید صنعت بازی ها به سمت رایانه شخصی پیش می رود اولین بار در KitGuru ظاهر شد. (برچسب‌ها به ترجمه)اخبار

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :