مایکروسافت چشم‌انداز استراتژیک خود را برای ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۶ آشکار کرده است و سال آینده را به‌عنوان دوره بهینه‌سازی شدید و نه صرفاً گسترش ویژگی‌ها، قرار می‌دهد. در یک پست وبلاگ اخیر، این شرکت بر تعهد به اصلاح رفتارهای سیستم اصلی که بر بازی تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه مدیریت حجم کار پس‌زمینه، زمان‌بندی انرژی و پشته گرافیکی را هدف قرار داده است.

یکی از ستون‌های اصلی این ابتکار، بهبود مدیریت حجم کار پس‌زمینه است که برای کاهش شدید سربار سیستم طراحی شده است. مایکروسافت (از طریق سخت افزار تام) داده های اخیر را در مورد Xbox Full Screen Experience (FSE) برجسته کرد و نشان داد که به حداقل رساندن فرآیندهای پس زمینه می تواند استفاده از RAM را کاهش دهد و نرخ فریم را افزایش دهد. مایکروسافت با اعمال اصول کارآیی مشابه در سراسر سیستم عامل، قصد دارد سربار سیستم عامل را در طول بازی تقریباً ناچیز نشان دهد.

نقشه راه همچنین توسعه فناوری های کلیدی مانند Advanced Shader Delivery (ASD) را در اولویت قرار داده است. این ویژگی که برای جلوگیری از لکنت و بهبود زمان راه‌اندازی، شیدرهای بازی را در مرحله دانلود از قبل بارگیری می‌کند، در حال ادغام در اکوسیستم‌های سخت‌افزاری و ویترین فروشگاه‌های دیجیتال، با پشتیبانی مداوم از خانواده ROG Xbox Ally.

در نهایت، مایکروسافت تأیید کرد که فناوری Auto Super Resolution برای همه کاربران قابل دسترسی خواهد بود. این موتور ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی داخلی، بازی‌های DirectX را با ارائه آن‌ها در وضوح پایین‌تر و در عین حال وضوح بصری بدون نیاز به ورودی توسعه‌دهنده، بهبود می‌بخشد. پیش‌نمایش عمومی برای بهینه‌سازی این ویژگی برای AMD Ryzen AI NPU که قبلاً منحصر به سخت‌افزار Snapdragon بود، برای اوایل سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است. انتظار می‌رود در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی آینده که برای مارس ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است، جزئیات بیشتری درباره این بهینه‌سازی‌ها بدانید.

KitGuru می گوید: به نظر می رسد فشار SteamOS در حال حاضر روی ویندوز موج می زند. وقتی بین ارائه دهندگان رقابت وجود دارد، مصرف کننده همیشه برنده است.

پست مایکروسافت ترسیم نقشه راه ویندوز ۱۱ ۲۰۲۶ با تمرکز بر عملکرد بازی اولین بار در KitGuru ظاهر شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :