درست زمانی که فکر می‌کردید جنگ‌های ویترین رایانه‌های شخصی به پایان رسیده است، ظاهراً یک رقیب جدید وارد عرصه می‌شود. بر اساس شایعات اخیر، ByteDance، مجموعه فناوری عظیم پشت تیک تاک، در حال آماده شدن برای راه اندازی رقیب خود برای Steam به نام «GameTop» است.

در حالی که Steam هنوز هم سهم شیر از بازار را در اختیار دارد، سلطه آن توسط رقبایی مانند فروشگاه Epic Games و GOG از بین رفته است. اکنون، ByteDance به نظر می رسد که آماده است تا وزن خود را به رینگ بیندازد، با آگهی های شغلی به اشتراک گذاشته شده توسط ITHhome (از طریق تکنود) نشان می دهد که پلت فرم جدید “بازارهای خارج از کشور” را برای یک فشار جهانی فراتر از زمین خود در چین هدف قرار می دهد.

این حرکت به دنبال تغییر ساختار داخلی قابل توجهی در بخش بازی ByteDance در سال گذشته است، و از توسعه بازی‌های با بودجه کلان به سمت یک استراتژی متمرکزتر متمرکز بر انتشار بازی تغییر می‌کند. به نظر می رسد GameTop سنگ بنای این مسیر جدید باشد. فهرست‌های شغلی برای پلتفرم ظاهراً آینده، نقش‌هایی را با تمرکز بر جذب و تعامل کاربر ذکر می‌کنند که رویکردی شبیه به رسانه‌های اجتماعی را پیشنهاد می‌کند.

جزئیات اولیه حاکی از آن است که GameTop قصد دارد نسبت به رقبای خود از نظر ویژگی کامل تر باشد. گزارش‌ها به برنامه‌هایی برای ویژگی‌های اجتماعی مانند نمایه‌های کاربر، نشان‌ها و سیستم‌های امتیاز، در کنار ابزارهای ایجاد به کمک هوش مصنوعی اشاره می‌کنند که می‌تواند به رقبایی که هنوز در فضای هوش مصنوعی بازی می‌کنند، کمک کند.

KitGuru می گوید: ByteDance در حال حاضر یک نیروی قابل توجه در بازار بازی چین است و حرکت های بین المللی انجام داده است. با این حال، آن را فاقد مقیاس خالص Tencent (که مالک بخشی از Epic Games) است. با Gametop، ByteDance فرصتی برای رسیدن به آن سطح دارد.

پستی که بنا به گزارش ها ByteDance پلتفرم بازی رایانه شخصی را می سازد اولین بار در KitGuru ظاهر شد. (برچسب‌ها برای ترجمه)bytedance

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :