طبق گزارش ها، مایکروسافت اهداف سود غیر واقعی را برای Xbox – KitGuru تعیین کرده است
طی دو سال گذشته مشخص شده است که مایکروسافت به دنبال کاهش سود بیشتر از ایکس باکس است که منجر به لیست طولانی لغو بازی، تعطیلی استودیو و هزاران اخراج شده است. این هفته، جزئیات جدیدی در مورد برنامههای تجاری مایکروسافت فاش شد و این شرکت چیزی را که به نظر میرسد یک هدف غیرواقعی سود برای بخش ایکسباکس تعیین کرد، مشخص شد.
جیسون شرایر از بلومبرگ از منابع متعدد آشنا با استراتژی مایکروسافت شنیده است که گفته اند این شرکت یک هدف حاشیه سود عظیم ۳۰ درصدی را برای بخش Xbox تعیین کرده است. مشکل؟ این به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین صنعت است، به طوری که S&P Global Market Intelligence تخمین می زند که میانگین حاشیه سود در صنعت بازی بین ۱۷ تا ۲۲ درصد کاهش می یابد. یکی از تحلیلگران به این نشریه گفت که «حاشیه ۳۰ درصدی یا بهتر معمولاً برای ناشری در نظر گرفته می شود که واقعاً آن را میخکوب می کند».

اعتقاد بر این است که این هدف غیر واقعی دلیل اصلی در پشت دورهای اخیر تعطیلی استودیوها، لغو بازی ها و افزایش قیمت ها است.
با این حال، داستان کمی بیشتر است، زیرا Game Pass نیز در اینجا نقش مهمی دارد. بازیهایی که روز اول در Game Pass منتشر میشوند معمولاً فروش کمتری در فروشگاه دارند. مایکروسافت این موضوع را با استودیوهای داخلی خود با استفاده از یک محاسبه وزنی که فاکتورهایی مانند «ساعتهای بازی» در Game Pass را محاسبه میکند، محاسبه میکند. این فرمول چیزی است که میتواند بازیهای تکنفرهای را که ارزش پخش محدودی دارند بهطور ناعادلانه مجازات کند و استودیوها را تشویق میکند تا بیشتر روی عناوینی تمرکز کنند که بازیکنان را برای مدت طولانیتری درگیر میکند، مانند بازیهای چندنفره با سرویس زنده.
با حرکت رو به جلو، این گزارش ادعا میکند که ایکسباکس بیشتر روی بازیهایی تمرکز خواهد کرد که ساخت آنها ارزان است یا به نظر میرسد که احتمال درآمدزایی قابل توجهی دارد.
KitGuru میگوید: با توجه به این وضعیت مالی فعلی در Xbox، من واقعاً نگران برخی از تیمهای کوچکتری هستم که Xbox خریداری کرده است، مانند Double Fine و Compulsion Games.
پستی که ظاهراً مایکروسافت اهداف سود غیر واقعی را برای Xbox تعیین کرده است اولین بار در KitGuru ظاهر شد. (برچسبها برای ترجمه) مایکروسافت