سرپرست سابق استودیوی یوبی سافت تایید کرد که پروژه Splinter Cell در سال ۲۰۱۷ لغو شد – KitGuru
در حوالی سال ۲۰۱۸، درز E3 ادعا کرد که یوبی سافت قصد دارد یک بازی جدید Splinter Cell را معرفی کند. معلوم شد که این کاملاً نادرست است، اما ناشر واقعاً در یک نقطه در حال کار بر روی احیای فرنچایز اکشن مخفیانه بود، اگرچه به سرعت در چرخش بازیهای «سرویس زنده» لغو شد.
این هفته جیسون شرایر از بلومبرگ مصاحبه جدیدی منتشر کرد نیک هرمان، یکی از بنیانگذاران استودیو AdHoc، سفر خود را از Ubisoft تا تأسیس استودیوی جدید خود و انتشار بازی جدید Dispatch را پوشش میدهد. در این مصاحبه، هرمن فاش میکند که در حدود سال ۲۰۱۷، زمانی که نقشی را در استودیوی یوبیسافت در سانفرانسیسکو به عهده گرفت، او و یک تیم کوچک چند ماه روی یک بازی جدید Splinter Cell کار کرده بودند:
هرمان در مورد زمان کار خود در Splinter Cell چنین می گوید:
من بسیار هیجان زده بودم که بخشی از این بازی باشم و به احیای آن کمک کنم، زیرا مدتی است که خوابیده بود، و ما فکر می کردیم که می توانیم یک داستان عالی بگوییم و کاری را انجام دهیم که طرفداران دوست دارند.
با این حال، ادعا میشود که این بازی خیلی زود لغو شد، زیرا یوبیسافت از استودیوهای خود درخواست کرده بود تا روی «بازیها بهعنوان یک سرویس» تمرکز کنند، که در غیر این صورت به عنوان بازیهای سرویس زنده شناخته میشود. این گروه برای رسیدن به ایدهای تلاش کرد که ثابت بماند و در نهایت، هرمان یوبیسافت را ترک کرد تا استودیوی AdHoc را راهاندازی کند، که به تازگی اولین بازی موفق خود، Dispatch را منتشر کرد، که بهطور برجستهای نقش اصلی بازیگر برکینگ بد، آرون پل را بازی میکند.

در نهایت Ubisoft San Francisco رهبر جدیدی به نام Mark Rubin را استخدام کرد و کار بر روی XDefiant را آغاز کرد. در حالی که این بازی در مرحله آزمایش بتا تبلیغاتی به همراه داشت، بازیکنان در هنگام عرضه با عنوان مشکل داشتند و در نهایت، یوبی سافت بازی را تعطیل کرد و استودیو سانفرانسیسکو را تعطیل کرد.
در حالی که برخی این مصاحبه را به این معنا می دانند که Splinter Cell به طور خاص برای XDefiant لغو شده است، اینطور نبود. پروژه Splinter Cell در سال ۲۰۱۷ عمر کوتاهی داشت و برای تمرکز روی بازی های چند نفره با سرویس زنده لغو شد. با این حال، XDefiant تا پس از سال ۲۰۱۹، حداقل دو سال پس از پروژه کوتاه مدت Splinter Cell، به وجود نیامد.
KitGuru می گوید: کمبود جدی بازی های اکشن مخفی کاری در بازار فعلی وجود دارد. یوبی سافت IP مناسبی برای پر کردن این شکاف دارد. امیدوارم در چند سال آینده، از این فرصت استفاده کند.
این پست که سرپرست سابق استودیوی یوبی سافت تایید کرد پروژه Splinter Cell در سال ۲۰۱۷ لغو شد اولین بار در KitGuru ظاهر شد.