داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط SteamDB به ما نگاهی به تعداد بازی‌هایی که در سال جاری به پلتفرم Steam وارد شده‌اند را نشان می‌دهد. از دسامبر ۲۰۲۵، بیش از ۱۹۰۰۰ عنوان در Steam امسال عرضه شده است، اگرچه به نظر می‌رسد تعداد زیادی از آنها بدون جلب توجه قابل توجهی می‌آیند و می‌روند.

در حالی که مدل انتشار باز Steam با موفقیت مانع ورود را کاهش داده است، برجسته شدن را به چالشی بزرگ برای توسعه دهندگان مستقلی که بودجه بازاریابی قابل توجهی ندارند تبدیل کرده است. داده های SteamDB، مورد توجه ما قرار گرفت GamingOnLinux، نشان می دهد که این یک روند مداوم است، زیرا فقط کمی بیش از ۲۰٪ از تقریباً ۱۹۰۰۰ بازی منتشر شده در سال قبل، فعالیت بازیکنان کافی برای Valve را برای فعال کردن ویژگی های جامعه مانند کارت های معاملاتی و نشان ها به دست آوردند.

علی‌رغم اجرای Valve از ابزارهای کشف مانند لیست‌های خواسته‌ها، صف‌های الگوریتمی و شبکه‌های متصدی، مشاهده فروشگاه همچنان منبع ناامیدی برای توسعه‌دهندگان مستقل و استودیوهای کوچک‌تر است. توسعه‌دهندگان و بازیکنان به طور یکسان برای درک مکانیسم‌هایی که تعیین می‌کنند کدام بازی‌ها تبلیغ می‌شوند، تلاش می‌کنند، و بسیاری از سازندگان را به دنبال راه‌حل‌های خارجی یا ابتکارات سازمان‌دهی شده توسط جامعه برای تقویت نمایه ژانرهای خاص می‌برند.

KitGuru می‌گوید: در حالی که استیم توزیع را دموکراتیک کرده است، سر و صدای محض بازار به این معنی است که تعداد پرتاب‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد در حالی که کشف واقعی به طور فزاینده‌ای کاهش می‌یابد.

پست داده های Steam نشان می دهد که بیش از ۱۹۰۰۰ بازی منتشر شده در سال ۲۰۲۵ برای اولین بار در KitGuru ظاهر شد. (برچسب‌ها به ترجمه) ۲۰۲۵

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :